Translate

duminică, iulie 30

M-am uitat in stanga

22 de berze au survolat curtea spre Nord. Formatie de drum lung , in V , vara in iulie !? Delta si Marea sant in directia opusa...!? Poate erau vegetariene si nu le interesau broastele. ? Ori s-au ghiftuit!
 Ma rog , oricum ar fi m-au facut sa ma gandesc la migratie ce pentru pasari e naturala , la oameni in schimb ,..
Mi-am amintit ca pe litoral vremea a fost dramatica. Ploi abundente , tornade in largul marii , inundatii plus multime de reporteri avizi de senzational.
Cred ca berzele sant alergice la reporteri pentru ca restul ,broaste , ploi , tornade sant naturale ca si ele. O cunostinta si-a dus tatal din Galati la Cluj pentru o operatie. Tineau neaparat sa fie tratati omeneste . Intorsi acasa li s-au refuzat insa micile interventii postoperatorii pe motiv ca s-au dus la Cluj. Poate si berzele se indreapta spre astfel de zone mai putin incrancenate si unde ungerea e doar pentru lagare. De fapt daca o tin pe directia aia vor ajunge la rusi unde nu stiu cum vor fi intampinate dupa isprava cu avionul lui Rogozin
Un Mercedes  lung tare  , lat si "rosu neon" trece pe sosea ca vantul in directia opusa berzelor. E un moment in care ma gandesc ca bunul gust se manifesta in alb si negru ascendent. In fond astazi totul e simbol. Huruitul asurzitor al motorului supradimensiunat dotat cu toba sport pentru unii e simbolul bunastarii afisate ostentativ intru ruperea" dusmanilor.  Pentru altii simbolizeaza  nesimtirea , iar pentru cei moderati,...-.uite-l si pa-staaa ! Zici ca acum a aflat unde-i pedala de acceleratie! Ori -sa vezi cand i-o trebui frana ce sunet scoate !
Imi trece prin cap ideia ca simbolul e o forma de constrangere esentializatore. Amanuntele dispar din vizibilul supraicarcat insa pot fi regasite in fisierul de cultura al fiecaruia intregind mental universul .  La albine oul ,simbolul devenirii , e unic. In functie de fecunditatea matcii insa din el poate iesi o albina ,un trantor sau ..o regina. Sterilitatea produce trantori ce au cam aceleasi interese ca si la oameni , dar fara bolizi.
Am uitat putin de berze dar ele nu au uitat de mine si-mi amintesc prin v-ul  inca vizibil pe cer ca sant simboluri ale libertatii. Noi oamenii insa am platit si inca mai platim cu viata dorinta de zbor , de inaltare.
In fond santem telurici , sedentari prin ocupatie din clipa in care am devenit cultivatori ori am vrut un lucru alaturi de care a trebuit sa ramanem apoi pentru a-l apara.
Isus le-a spus apostolilor sa nu aiba nimic cu ei . Nici merinde ,nici al doilea rand de haine , nici toiag. , nimic. Erau liberi de posesiune ca pasarile si au propovaduit inaltarea cu sens pentru "cine are urechi sa auda si ochi sa vada", spunea El.
Cand faci drumul intre casa mea si Galati soseaua serpuitoare are cel putin dublul distantei in linie dreapta fiindca se strecoara printre fantani ,case ,rape ori morminte. Pasarile nu stiu asta si multe dintre ele mor cand o ating.
 Un stol de berze mi-a predat astazi o lectie despre renuntare pe care nu sant insa capabil sa o inteleg pe deplin. Poate pentru ca acum nu se mai vad , in locul lor ramanand norii

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu