Translate

marți, februarie 13

Centrala racheta 2018 si arzatorul compus

A trei-a iarna de cand avem aceasta centrala. In toamna ,in octombrie si prima jumatate a lui noiembrie a fost cald vremea indemnand la lucru. Eu am schimbat anul trecut aparatul de sudura si acum am putut sa-l testez pe cel nou intr-o repriza de lucru sustinut. Aveam un parkside 160 ce suda bine dar cu pauze de racire prea dese , iar acum am un telwin nordika 160 , ceva mai voluminos si mult mai greu de supraincalzit cu electrod de 2,5
Astazi am incheiat o lucrare ce a durat aprox o saptamana  Am gasit pe olx un boiler de horn pentru soba vesta si de aici am inceput.
Nu cred ca toata lumea stie dar la noi in tara exista zone in care pretul energiei electrice e mai mare decat in altele De ex in Dobrogea facturile la energie electrica se simt bine in bugetul unei familii. Noi plarim undeva intre 3 si 8,5 mil la doua luni. Sigur ca si consumam cu cele doua boilere electrice plus plita. Anul asta a aparut o stire cum ca pretul energiei electrice ar putea creste cu pana la 75%.
Lucrurile astea au facut sa ne dorim apa calda gratis de la soba asa ca m-am pus pe treaba.
Am cumparat boilerul ce arata ca un horn ce trece pritr-un bazin circular cu apa. Teava exterioara 250mm , hornul 100mm. Lungime bazin 750mm. Capacitate aprox. 30 L. Aceasta achizitie urma sa-mi usureze lucrul insa nu prea fost asa.
In interiorul bazinului erau aprox 2 kg de aluviuni solide pe care ca sa le avacuez a trebuit sa decupez o zona de 10x10cm.
Racordurile de intrare si iesire ale apei se aflau la 100mm de capetele bazinului si asta nu era deloc o treaba buna pentru ca la partea superioara se formeaza o zona cu aer ce nu pate fi evacuat si care creaza conditii optime pentru oxidare. Iar la partea inferioara apa partunde in bazin perpendicular pe axul acestuia si santem interesati sa nu se combine prea repede cu cea incalzita deja asa ca pozitia cea mai joasa e optima. Hornul interior de 100mm a trebuit adus la diametrul de 120 spre capete. La partea inferioara am facut un cot cu capac de evacuare a cenusii si subar menit sa opreasca trecerea aerului cald noaptea.
Centrala a suferit si ea unele modificari;
La partea inferioara a bazinului am decupat o fereastra de 100x100mm unde acum exista un subar din tabla groasa de 8mm. Pe acolo trece flacara pentru o aprindere usoara [iesirea superioara pentru burlan a  disparut] dar si pentru situatia cand dorim sa incalzim boilerul rapid ori fara sa dorim caldura in casa in lunile de inceput de toamna de ex.
Cazanul a suferit o mica imbunatatire ce a marit suprafata de contact cu flacara pentru a suplini o parte din temperatura gazelor evacuate ce se pierde incalzind boilerul . Se vede in desen micul bazin cilindric de la partea superioara a cazanului ce atrebuit scurtat putin pentru a face loc
Rezultatele sant f bune. Aprinderea se poate face acum si mai usor. Soba nu se incalzeste aprope de loc cand e subarul deschis si dori doar apa calda repede ,fara caldura. Temperatura gazelor evacuate nu a scazut aflandu-se tot intre 70 si 100 grade ,cand subarul e inchis pentru traseul lung = apa calda + caldura.

Imagini precum si constructia arzatorului compus in postarea urmatoare. 

4 comentarii:

  1. ....buna treaba,dl Laurentiu ,acelasi sistem l-am construit si eu la termosemineu pt. a recupera caldura ce se pierde pe horn care la iesirea din soba adesea se ridica la 160 de grade...e un fel de preincalzire apa intrind prin retur in cazanul termosemineului...reducind astfel destul de bine consumul de combustibil...

    RăspundețiȘtergere
  2. Gand la gand cu bucurie :}} Sistemul e simplu , de fapt cel mai simplu insa ieftin si destul de eficient. Noi avem 30l de apa la aprox 50 grade in 30-45 min de la aprindere. Cum centrala functioneaza aprope toata ziua ,in regim economic,am scapat de incalzirea electrica a apei care e scumpa , f scumpa in dobrogea

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut! Ce înălțime are coșul ? Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut. Hornul are aprox 3m. Detalii ale arzatorului in postarea despre arzatorul compus. Cea care urmeaza.
    Succes !

    RăspundețiȘtergere