Translate

miercuri, iulie 24

O zi la tara.

O zi la tara.

La ora 5.00 se sting luminile de pe sosea. E un moment important pentru mine fiindca aminteste de singurul lucru ce imi placea in Galati :
Luminile orasului !

Mie nu mi s-au parut niciodata albastre asa cum le vedeau rusii intr-un film de demult .
Eu le-am vazut totdeauna albe si reci.
Albe ca soarele ziua la amiaza obturat de diafragma neputintei noastre a oamenilor de a-l imita cu adevarat pe Dumnezeu, multumindu-ne sa amintim doar de El  incarcand cu valoare de simbol universal niste biete efemeride ce au in comun cu maretul astru doar efectul de micsorare a pupilei.
Reci ca gandurile noastre atunci cand nu sant animate de dragoste de viata ,de oameni , de lumina ci doar de scopuri lumesti.
Ce mod ciudat de a ma simti si eu om printre oameni acceptand modul nostru superficial de a imita tot ce ne impresioneaza inventand simboluri si obiceiuri in care niciodata nu m-am regasit , dar pe care le ajut involuntar sa supravietuiasca doar pentru ca alternativa ar fi mult prea lipsita de caldura nesinguratatii , a apartenentei , a linistii data de "corect" in acceptarea semenilor.
Momentul in care se sting luminile soselei ne desparte de magia oamenilor  Poate acea magie pe care am invatat-o de la ingerii cazuti acum niste mii de ani, dar care inca are asupra noastra o atractie de fluture catre lampa. Acest moment e o trezire la natura , la firesc si in fond la darul pe care ni l-a facut Dumnezeu noua oamenilor ce rezonand peste milenii ca un ecou al primelor sale cuvinte "Sa fie lumina"- lumina solara, naturala, datatoare de viata ,.. naste o noua zi.

Eu stand pe banca din fata casei traiesc acest moment extraordinar , bucurandu-ma sa fiu martorul acestui miracol vazut altfel decat ca o incepere a lucrului la camp .sau in fabrica ori la birou . Iar apoi , de cele mai multe ori,.. merg sa ma culc.
Stiu ca ultimile cuvinte v-au descumpanit asteptandu-va sa povestesc despre cum pun mana pe sapa iar apoi dintr-o singura miscare intorc universul pe dos plantand fara mila ,ceapa , in maruntaiele sale. Ei bine da ! Merg sa ma culc.

va urma.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu