Translate

vineri, iulie 26

Pana sa ajungem in stadiul de a suda ceva ,de regula avem nezoie de unelte electrice de mana. Polizorul de mana [flex] mi se pare cel mai important. Atat timp cat am locuit la bloc , sculele elctrice erau tabu datorita zgomotului .
Vecinii mei erau atenti si reclamau imediat orice sursa reala sau inchipuita de zgomot , cum e cazul unui caine care nu latra fiindca nu sta niciodata singur acasa. Oricum, exceptand bormasina Argus pe care o aveam din oras , de toate celelalte scule de cate am sa va povestesc m-am putut bucura numai dupa mutarea la tara.
Primele unelte de acest gen pe care le-am cumparat au fost un flex si o bormasina Bosh,ambele de cate 500w.
Le-am folosit cam 1 an dupa care pinioanele au cedat. [made in china]
A urmat o serie de polizoare si bormasini ieftine , noname" sau cumparate la oferte si care au tinut tot cam atat. La un moment dat ,satul sa tot umblu prin magazine in cautarea acestui tip de scule care cedau mereu [primul cedeaza intrerupatorul],m-am hotarat sa cumpar ceva de firma . B&D a fost alegerea mea influentara de putere[600w],comoditate la tinut in mana si aspect. Acest polizor avea o problema din proiectare ce i-a si adus sfarsitul dupa numai 6 luni. Materialul din care era facuta carcasa era de prea buna calitate si izolator termic bun. Asa se face ca la mana se simtea faptul ca motorul s-a incalzit doar dupa ce acesta era deja fierbinte.
Nu vreau sa credeti ca trag de aceste unelte fara mila si de asta se strica. Am grija ca in lucru turatia sa nu scada cu mai mult de 10-15%. Se aude clar acest lucru si are ca rezultat faptul ca fiecare infasurare a rotorului sta sub tensiune mai mult timp decat a fost proiectata sa reziste , iar asta duce la supraincalzire.
Periile [carbunii] ,la unele modele, nu au limitator de uzura si se poate ajunge cu arcul pe colector ,caz in care putem pierde unealta. Angrenajul trebuie inspectat periodic [eu fac asta la 1 luna] , iar daca vaselina s-a murdarit se schimba cu alta speciala pentru acest tip de scule.
Continuand seria neltelor pe care le-am avut e momentul sa amintesc de marca Stern. Am cumparat acum cativa ani doua astfel de polizoare. Unul mic de 550w si unul de 2kw. Nu incerc sa fac reclama dar au rezistat mai mult decat cele de pana atunci si le-am avut intr-o perioada plina de lucrari. Marle minus a fost intrerupatorul care a cedat destul de repede la amandoua ceea ce m-a determinat sa le leg pe direct. Incomoditatea lucrului in aceste conditii m-a facut sa continui cautarea si astfel am cumparat iarasi un duet": flex si bormasina Einhell. Le am de 3 ani si functioneza inca bine. cu acest flex am taiat toate piesele pentru centrala termica ce este in intregime din metal , am construit portile , am slefuit piesele masinii [R.C. -motor ,caroserie] la perie de sarma ,..in fine nu l-am cocolosit deloc si inca merge bine si fara zgomot.
Ca o concluzie personala,..sculele fabricate de nemti [stern/einhell]]au rezistat mult mai mult decat cele mai titrate" [bosh,B&D] dar fabricate sub licenta in China.
Ar mai fi si un alt aspect, pretul! Daca vom cumpara 3-4 polizoare chinezesti le vom folosi tot atat cat pe unul gen Bosh fabricat UE , dar von folosi mereu o unealta noua care arata altfel decat una murdara si uzata de anii de folosire iar suma totala va fi platita in rate de valoarea fiecarui polizor ieftin in parte. Asa se face ca eu vad ca buna cumpararea acestor unelte incepand cu cele ieftine ,pana la cele din clasa de mijloc" gen Einhell sau Stern. Tot ce e mai scump de atat cred ca e pentru profesionisti iar daca le gasim la preturi mici SH putem fi siguri ca nu au stat degeaba pana atunci.

6 comentarii:

  1. La polizoare unghiulare hitachi. Fabricate in china foarte fiabile. Lucrez fier forjat. Sunt multumit tare de ele.
    Florescu florin

    RăspundețiȘtergere
  2. Einhell si Stern sunt fabricate in China, dar la comanda si sub controlul german al calitatii. Sculele sunt decente din punct de vedere al calitatii si mai ales al fiabilitatii. Si eu am constatat ca este mai rentabil sa folosesti scule noname decat sucle "de firma", de multe ori platesti foarte mult pe "brand", calitatea fiind chiar sub cea a celor fara nume.
    Succes!

    RăspundețiȘtergere
  3. ...STERN rules!!! (polizor unghiular, bormașină, pistol pneumatic de vopsit)

    RăspundețiȘtergere
  4. La polizoarele unghiulare e foarte important sa nu te apeși pe el și sa folosești ambele mâini pe cat posibil.

    RăspundețiȘtergere
  5. La polizoarele unghiulare e foarte important sa nu te apeși pe el și sa folosești ambele mâini pe cat posibil. Un polizor de banc e necesar la casă în aceași măsură ca cel unghiular .Eu am un polizor de banc dintr-un motor de hidrofor .

    RăspundețiȘtergere