Translate

joi, iulie 18

Serviciile oferite de localnici.
Atunci cand din comoditate am cumparat materiale de constructie sau lemn de foc pe baza de comanda ,fara sa le vad inainte ,am iesit in pierdere !!! Recent am rugat pe un vanzator/distribuitor de materiale de constructii din zona sa-mi aduca lemn 5x7cm x 4m. Toate erau mai subtiri, ude si strambe de la multimea de noduri pe care le aveau. Fusesem asigurat ca lemnul este uscat si drept !

Aratul curtii,mai ales pentru destelenit sau scos vie se face la aprox 40cm adancime. Tractoarele mici nici nu pot asigura o astfel de aratura insa ofertele pe cere le-am avut erau de la proprietari de astfel de utilaje ce se bazau , corect, pe faptul ca eu nu ma pricep si oricum nu voi masura adancimea araturii. In anul urmator via veche pe care o credeam scoasa a reaparut aprope integral, iar aratura ,aveam sa aflu de la concurenta ca se facuse la doar 25 cm adancime.
Zona destinata legumelor pe care le cultivam in primii ani , a fost arata cu calul. Rezultatul felului in care localnicul si-a manvrat calul , probabil mult mai atent la sticla de tuica ce-i iesea jumatate din buzunar ,decat la lucrare ,a fost ca dupa aceasta aratura" a trebuit sa folosesc tarnacopul [NU EXAGEREZ!] si apoi sa sap din nou la cazma toata zona. Cand respectivul a terminat lucrarea a plecat si cu ceva din curte care nu intrase in intelegerea noastra , datorita neatentiei mele.
Lista minunatiilor" de care am avut parte datorita increderii este mult mai lunga dar ma opresc aici pentru a nu-i speria prea tare pe cei ce doresc sa se mute la tara.

Odata ce am inteles ca primul meu gand atunci cand m-am mutat la tara a fost corect [totul prin forte proprii] si ca orice rabat ma va costa, am inceput sa renunt la ajutoare.
De ex: Am invatat sa cosesc. Nu-mi trebuie masa verde ,dar faceama asta pentru aspectul curtii. La scurt timp dupa ce reuseam sa termin de tuns iarba in toata curtea,trebuia sa incep din nou fiindca crescuse la loc acolo de unde incepusem. Apoi am cumparat o motocoasa pe care o folosesc doar in zona circulata, in rest fiind lucerna.
Benzina cumpar de la oras fiindca ce am luat de la pompa locala mi-a fiert" motorul iarna la minus 15 grade si nu s-a stricat atunci doar masina mea. Aud acum ca proprietarul peco-ului a renuntat sa mai vanda "matrafox" dar dupa ce a trebuit sa schimb setul motor nu mai am suficient curaj sa fac o noua incercare. Acelas om de afaceri" mi-a cerut sa platec datoria la apa a fostilor proprietari,atunci cand am venit in sat ,cu toate ca acestia m-au asigurat ca au achitat-o.

Nu vreau sa ramana cineva cu impresia ca toti locuitorii satelor sant asa. De regula primii care vin la un nou mutat sa-si ofere serviciile sant oportunistii. Oamenii seriosi si pe care ne putem baza ,greu ar accepta o lucrare fiindca de regula sant tot timpul ocupati. Sant oameni la tara cu care ti-e mai mare dragul sa comunici si sa asculti cuvinte pline de intelepciune adunate in generatii ,dar pe ei trebuie sa-i vizitezi acasa ,nu-i vezi pe strada sau la localuri sprijinind garduri ori asteptand cu o bere in mana, sa-i ia cineva la lucru.
De ex. in perioada cand ma luptam cu iarba din curte ajutat doar de o coasa nu prea bine ascutita , o vecina in varsta, vazand ca ma "scarpin in cap" inainte de primul atac ,mi-a spus ca-mi stie dilema. Ochii se sperie la vederea campului ,dar daca ma apuc ,mainile fac treaba ! Asa a si fost. La inceput. Manuiund coasa fara sa ma gandesc la vreun program de lucru am reusit sa-i vin de hac ierbii de cateva ori dar apoi am inceput sa ma sperii cu totul ,nu numai ochii, datorita lipsei de sens a modului in care-mi petreceam timpul liber. Ce sa-i faci ? Fiecare generatie are viziunea ei asupra lucrurilor care sant mai importante ,insa vorbele batranei nu pot fi contestate nici atunci cand e vorba de documentatia necesara de parcurs pentru o lucrare de diploma sau invatarea unei noi tehnologii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu